Dags att söka Scenkonststöd

Scenkonststöd Fotograf Stephen
Arbetar du med teater för barn och unga i Stockholms län? Då kan du söka Scenkonststöd! Stödet kan sökas av scenkonstgrupper som turnerar med föreställningar för barn, unga och familjer i länet.

Nu är ansökan om Scenkonststöd öppen. Scenkonststöd kan beviljas till professionella teater-, mim- och gränsöverskridande scenkonstgrupper som turnerar med föreställningar i länet riktat till barn, unga och familjer. Även grupper som spelar för barn och unga på egen scen är välkomna att söka.

I år söks Scenkonststödet för teaterområdet endast för höstterminen 2024. Det beror på att stödets utformning ses över för att framöver omfatta fler konstarter samt att ansökningsperioderna kommer att förändras. Ansökan sker via kulturförvaltningens e-tjänst.

Viktiga datum för ansökan

• Ansökan öppnar: 15 augusti 2023
  • Sista ansökan: 4 oktober 2023
  • Beslut tas: februari 2024
Läs mer och ansök på sidan om Scenkonststöd.