Föreläsning om flerspråkig scenkonst

Flerspråkig scenkonst -en antologi
Den 8 december arrangerar Region Stockholm Dans Cirkus en föreläsning med Johanssons pelargoner och dans (JPOD), ett danskollektiv som skapar lekfull och utmanande scenkonst för barn och unga.

Med syfte att undersöka hur språklig tillgänglighet kan öka barn och ungas möjlighet att delta i scenkonstupplevelser på ett jämlikt sätt driver de kulturprojektet Koreografin - interaktivitet, språk och integration. Projektet har bland annat resulterat i boken ”Antologi för en flerspråkig scenkonst – en samling nyskrivna texter om flerspråkighet, översättning, normkreativitet, makt, identitet och deltagande scenkonst”.

I det här samtalet kommer Anna Haglund och Karin Wiklund berätta om sina erfarenheter av att arbeta med flerspråkig scenkonst och ger en introduktion till boken genom några nedslag i de olika texterna.

Föreläsningen sker digitalt och vi välkomnar både arrangörer, utövare och andra intresserade.

Tid: Tisdag den 8 december kl. 9:30-10:30

Välkommen att anmäla dig i detta webbformulär

Foto: Thomas Gunnarsson