Ta del av Regionbibliotek Stockholms nyhetsbrev

I Regionbibliotek Stockholms senaste nyhetsbrev får du de senaste uppdateringarna kring regionbibliotekets verksamhet, men också bra omvärldsbevakning på biblioteksområdet och värdefulla tips.

I mars månads nyhetsbrev från Regionbibliotek Stockholm kan du bland annat läsa information om ”Beredskap och relevans i tider av kris” - en träff om bibliotekens roll i kristider.

Läs också om arbetet med bibliotekssamverkan där nästa steg blir att satsningen under våren kommer övergå till en permanent verksamhet. De områden som kommer vara i fokus i det första skedet är mångspråk, katalogisering och upphandling av e-böcker.

Läs hela nyhetsbrevet här